Vi tager den fede HANG LOOSE stemning alvorligt med masser af fede relaxed vibes fra surfing, klatring og yoga. I surfdelen får du masser af vind i håret og lærer som begynder at mestre boardet på tværs af Vejle Fjord. I klatredelen arbejder vi på flere niveauer og du lærer at sikre andre og planlægge dine ruter på væggen. I yoga fokuseres på bevægelighed, balance og stabilitet i core via forskellige former for yoga; fx SUP yoga, aerial og hatha yoga.

Yoga, surfing og klatring er samlet her i et forløb med fokus på den frie følelse, som de tre aktiviteter udvikler i dig. Både når du fanger den rigtige bølge, finder det svævende flow på vej op i træet/klatrevæggen eller perfektionerer de organiske i yogabevægelser med fuld opmærksomhed.

Gennem aktiviteterne lever vi os ind i den livsstil, som aktiviteterne lægger op til; nemlig indre og ydre balance, fokus og stabilitet i pagt med de smukke omgivelser omkring skolen.

Idrættens konkurrenceelement er ikke centralt - i stedet har vi fokus på at hjælpe hinanden og vi arbejder med din mentale styrke, balance, kropsbevidsthed og udholdenhed.

Surfing

Du lærer at mestre boardet, bølgerne og vinden. Vejle Fjords smukke omgivelser danner rammen for surfdelen, hvor du vil blive introduceret for Stand Up Paddling og Windsurfing. Du vil blive sat ind i surfteori, og vi leger med vind og bølger, indtil du forbedrer din teknik, så du får mod på at udfordre dig selv lidt mere i forhold til naturens kræfter. Vi stiller alt udstyr til rådighed, men hvis du kommer med gå-på-mod og vilje, så tør vi godt love fantastiske oplevelser, når balance og teknik spiller sammen med timing og vind og du svæver hen over fjorden. Eller når vi dyrker den cool surferstemning på stranden efter træning.

Klatring

Vi klatrer i Nørreskovens smukke omgivelser, hvad enten vores mål er trætoppenes krone eller toppen af skolens udendørs klatrevæg med flere udfordrende baner. Hvis vejret er helt umuligt, klatrer vi indenfor på vores indendørs klatrevæg.

I kampen mod tyngdekraften er din kropsstamme på hårdt arbejde, når du hænger på væggen og skal overføre al din kraft til næste lille trin. Er du vant til fx løb eller cykling, vil du opdage, at klatring er et godt supplement, fordi du træner en helt anden slags muskeludholdenhed.

Kicket fra højden udløser adrenalin. I bestræbelserne på ikke at falde ned og holde dig i gang på klatrevæggen, skærper du din koncentration og evne til at bevare roen, så du kan disponere kræfterne, når du mærker syren i musklerne og den fysiske styrke begynder at slippe op..

Der er udfordringer til alle sværhedsgrader, og du lærer tekniske greb samt at planlægge din rute, så du ikke udsætter dig selv for unødigt pres. Du vil også lære at sikre andre på deres ruter, så du kan bruge dine evner uden for undervisningen - enten selv eller for at instruere andre.

Yoga

I yogatimerne vil vi udforske kroppens muligheder i naturen, på boards på vandet, i yogahængekøje eller i skolens rolige lokaler med udsigt til Nørreskovens grønne blade.

Sammen optimerer vi vores kropsbevidsthed, bevægelighed og stabilitet i core. Via yogaøvelserne arbejder vi med både vores fysiske og mentale styrke og udholdenhed gennem konkrete øvelser i nærvær og fokus. Erfaringerne tager vi med videre som grundlæggende evner for koncentration, stabilitet og smidighed i fagets andre idrætsgrene.

Yogadelen består af forskellige former for yoga; fx SUP yoga, aerial og hatha yoga.

Thomas om YoSurf'n'Climb

Jeg har selv været med til at oprette forløbet her med dele fra surfing, yoga og klatring, fordi alle tre idrætter har en fed stemning over sig. For det første er det nogle fede måder at bruge kroppen på, og så er jeg vild med den afslappede attitude, som kan smelte sammen til en hel livsstil, hvor det gælder om at opleve hverdagen med en afslappet tilgang.

Mika om YoSurf'n'Climb

Jeg kan mærke, at yoga gør mig stærkere. Samtidig giver det mening for mig med det nærvær og fokus, som vi dyrker i yoga, hvor vi koncentrerer os om øjeblikket, der opleves her og nu. Dét er fedt, og hver gang vi kan dele sådanne øjeblikke, bliver timerne magiske. Der bliver heldigvis også plads til masser af grin, når vi udfordrer vores balance og styrke i MANGE forskellige situationer.